Bona tarda a tothom!

Avui dia 17/03/2016; afegeixo una entrada en la qual  explicaré una de les activitats que recordo amb molt d’afecte, l’activitat es titula: “L’apadrinament lector.”

Aquesta activitat va començar a impartir-se a l’escola on jo vaig cursar l’educació infantil i primària just l’any en què jo cursava sisè.

El desenvolupament de l’activitat era el següent: els alumnes de sisè, cada divendres a la tarda sobre les tres i mitja, formàvem una fila i anàvem a buscar els nens de primer de primària a la seva aula. Cadascú de nosaltres agafava un o dos nens i nenes de la mà depenent del nombre d’alumnes que hi havia a classe.

Un cop tots estaven aparellats amb algú de nosaltres, anàvem cap a la biblioteca de l’escola i escollíem un racó d’aquella aula per seure, tant podia ser a terra com a les taules.

Aleshores, deixàvem que els nens i nenes de primer escollissin un llibre per llegir i començàvem a llegir-lo nosaltres. En llegíem tres o quatre frases i llavors demanàvem que l’alumne de primer continués, en veu alta sempre i, a cada punt i apart, paràvem un moment i reflexionàvem per veure si realment havien entès el que llegien.

L’objectiu d’aquesta activitat era ajudar a desenvolupar la comprensió lectora dels alumnes de primer de primària que tot just sabien llegir.

El resultat d’aquesta activitat,  recordo que era molt satisfactori veure que en les primeres sessions cap o quasi cap alumne sabia resumir el que havia llegit ja que no ho havia entès, i a mesura que avançava el curs, la comprensió lectora dels infants millorava i fins i tot eren capaços de deduir el que passaria a la següent pàgina del llibre. Tenint en compte que eren llibres de contes curts per tal de poder llegir-los en una hora i mitja.

Les parelles de nens i nenes amb els alumnes de sisè, es realitzaven de manera aleatòria i mai o quasi mai tocaven les mateixes parelles.

Aquesta activitat permetia tenir un contacte més proper amb el nen o nena en qüestió, els tutors, tant de primer com de sisè, estaven sempre a l’aula i anaven controlant que tot estigués en ordre i sobretot, eren essencials per resoldre possibles dubtes de llenguatge o quelcom similar.

Aquesta activitat, es va realitzar durant dos trimestres i era valorat el nostre comportament, l’atenció, la implicació  i la participació que mostràvem en ells i elles.

Aquell any, va funcionar tant bé, que encara avui continuen fent servir aquest mecanisme de lectura.

Fins aviat!

 

 

 

Advertisements