BONA TARDA A TOTHOM!!

Benvinguts a aquesta nova entrada, avui parlaré sobre la intel#ligència, però no us penseu que ens quedarem només amb el concepte, sinó que indagarem força.

Primerament i per tal de posar-vos en situació, faré una breu definició de la intel·ligència tal i com l’entenc jo, la intel·ligència és la aptitud o la facultat d’entendre i comprendre l’entorn, donar-li un sentit i interpretar-lo .

Personalment crec que una persona intel·ligent, és aquella capaç d’assumir els “requisits” esmentats anteriorment. D’altra banda cal destacar que existeixen diversos tipus d’intel·ligència i que estic del tot segura de què tothom pot trobar una intel·ligència en la qual destacar per sobre de les altres.

Els tests d’intel·ligència són una eina molt poc fiable sota el meu punt de vista ja que no són capaços de mesurar la nostra intel·ligència en tots els sentits, quasi sempre són testos de raonament llògic, per tant, no considero per exemple que aquestos puguin medir la nostra intel·ligència emocional o qualsevol altra.

Després de realitzar els dos testos manats a classe, m’he adonat de què m’han donat uns resultat que ja més o menys m’esperava, en els dos estic en el nivell normal, i que?, no em preocupa gens el que un test opini sobre si soc o no intel·ligent ja que penso que la intel·ligència també és quelcom que pot adquirir-se dia a dia gràcies als coneixements, i com que encara em queda moltíssim per aprendre, la intel·ligència que avui posseeixo encara ha de polir-se molt.

Tornant al tema dels testos, no crec que n’hi hagi cap que pugui medir exactament quan de llest ets ja que per moltes preguntis que aquest test contingui, sempre se li escaparà alguna cosa, i crec que són útils per conèixer el raonament matemàtic o el nivell que podem tenir en una assignatura en concret, però no, la nostra intel·ligència, aquest és l’únic element a favor que poden tenir sota el meu punt de vista els test d’intel·ligència, sempre i quant siguin d’un concepte o tema en concret.

En resum, tal i com deia Sòcrates, ” Sólo sé que no sé nada” així que el que ens queda per aprendre és tant que mai arribarem a saber-ho!!!

I fins aquí la meva entrada d’avui, espero haver fet reflexionar sobre aquest tema en la mesura del possible, moltes gràcies i ens veiem aviat!!!!!

 

